Son devirde elektrikli araçlara geçişin hızlanmasıyla markalar da kimliklerini öne çıkaran logolarında değişiklğe gidiyor. Bu değişim sürecine bu yıl 75. yaşını kutlayan Alman otomotiv devi Porsche de eklenmişti.
Porsche daha evvel 1952, 1954, 1963, 1973, 1994 ve 2008 yıllarında logosunda değişim yapmıştı. Geçmişte de bu değişimler bugün olduğu üzere küçük dokunuşlarla olmuştu.
Otomobillere çok ilgisi olmayan insanların bile aklında yer etmeyi başaran bu amblem 1960’larda değiştirilmeye çalışılmış.
Porsche arşivlerinden çıkan örnek çalışmalar ise yeterli değişmemiş dedirtiyor.
Marka, “Porsche Crest” olarak bilinen amblemini devrin teknolojik imkanları nedeniyle birden fazla renk kullanımının zorlukları ve maliyeti, renkli armanın siyah-beyaz üzere sade olmayışı üzere nedenlerle bayilerin de baskısıyla değiştirmek çalışma yapmış. Hatta bayiler tarafından Mercedes yıldızı ve VW logosu düzgün tasarım örnekleri olarak sunulmuş.
Dönemin yetenkli reklam sanatkarı Hanns Lohrer ile işbirliğine gidilerek çeşitli dizaynlar oluşturuldu. Çoklukla P harfi üzerinden yapılan çalışmalar rafa kaldırılmış ve mevcut logo ile yola devam edilmiş.
1952’den beri kullanılan logonun ani bir değişiklik yapılamayacak kadar yerleşik olduğununa karar verilmiş.
Spor araba üreticisinin mevcut logosu çok defa değişime uğrasa da birinci tasarımı hala muhafazaya devam ediyor. Özgün Porsche arması yetenekli bir ressam olan Franz Xaver Reimspieß tarafından çizildi. Dizayncı tıpkı vakitte 1936’da Volkswagen logosuna da imza atmış.
1952’nin sonunda logo birinci olarak direksiyon simidinde, 1954’te 356 Speedster’ın kaputunda yer aldı. 1959’da ise tüm spor arabaların jant kapaklarında yer buldu.